De Uitverkoren Wereld - Gerbrand Muller



Waar gaat het boek over? 
Het verhaal is vaag, dreigend en raadselachtig.
Bron: GRATIS PDF.

Wat vind je van het boek? 
Het is een verhaal waarbij je van het een in het ander overgaat, dan weer gaat het traag, niet op een vervelende manier, dan weer gaat het als een trein waarbij je moeite hebt om het verhaal bij te benen. Steeds als je denkt dat het de werkelijkheid is, blijkt het weer anders te zijn, gebeurt er weer iets wat je even op in moet laten werken om te snappen wat er is gebeurd.
Geregeld worden er levensvragen gesteld waar je zelf ook over gaat nadenken. Je leeft met Mark mee, die van alles beleefd en soms ook weer even een korte tijd niets lijkt te beleven, maar schijn bedriegt, want dan gebeurt er weer iets waardoor hij in een andere wereld lijkt te zijn gekomen. De personen lijken wel van een andere planeet te komen. Dan woont hij tijdelijk op het ene adres, dan weer op het andere. De hoofdvraag is of hij ooit de vraag naar huis weer zal vinden nadat hij verdwaald is. Daardoor beleeft hij van alles, maar of alles echt gebeurt?.... De plot is dan ook verrassend.

Wat vind je van de cover? 
Heel apart, maar ben er nog niet uit of ik de cover wel bij het boek vind passen.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die past heel erg goed bij het boek, het geeft een klein tipje van de sluier weer waar boek over gaat.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is over het algemeen poëtisch en beeldend.

Hoe origineel is het verhaal?
Heel erg origineel.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Geweldig. Het begint met dat Mark de weg naar zijn huis kwijt is en binnenstapt in een huis waar hij een nachtje slaapt en de volgende dag moet hij allerlei vragen beantwoorden waar hij alleen met ja en nee mag antwoorden. Daarna maakt hij van alles mee waardoor hij geregeld ergens anders slaapt. Maar of het allemaal echt gebeurd?

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat er vanaf het eerste woord in.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Absoluut, je wilt steeds verder lezen, weten wat Mark nu weer gaat beleven, welke soort mensen er nu weer op zijn pad komen. Zijn ze hem goed gezind of niet? Is het de werkelijkheid of niet?

Heeft het plot je verrast?
Ja, toch wel.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
De meesten wel, maar er zijn er die niet geloofwaardig overkomen, maar dat is in dit geval niet erg.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Hein, kan je alleen niet zeggen waarom precies. Hou het er maar op dat ik hem leuk vind om wie hij is.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Dat zijn er een paar en kan niet zeggen aan wie ik een grotere hekel heb.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Denk het niet, ik zou gek van hem worden.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, dat heeft de auteur.

Mooie quote in het boek: 
In je leven ben jij de kapitein, jij stuurt het schip.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut, het boek is een echte aanrader.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor een ieder die van fantasy houdt.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, één keer vond ik genoeg.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik hem wel verwijderd van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Dit is een boek dat je nog wel een tijdje bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ik denk het wel, hangt van het boek af.

Website van de auteur:
Gerbrand Muller LinkdInn

Website van de uitgever:
Uitgeverij de Sneeuwstorm


Je kan het boek gratis downloaden op GRATIS PDF.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg