Boekvraag van de week: Wat is jouw favoriete kinderboek?


Een van mijn favoriete kinderboeken is een echte klassieker: Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman. Ik las het boek voor het eerst toen ik een jaar of 14, 15 of 16 was. Ik had het boek indertijd van iemand geleend die vond dat ik het boek moest lezen en ik ben haar daar nog steeds dankbaar voor, want het is inderdaad een geweldig boek. Een jaar of 10 geleden moest ik weer aan het boek denken en heb hem toen besteld bij de online winkel van dat bolle mannetje met zijn eeuwige blauwe pak zodat ik het boek weer eens kon lezen en sindsdien staat hij in mijn boekenkast. Ook als volwassen vrouw vind ik het boek nog steeds geweldig en denk dat de wat grotere kinderen van nu het ook een geweldig verhaal zullen vinden.

Wat is jouw favoriete kinderboek?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg