Boekvraag van de week: Wil je schrijver worden of ben je dat al?


Ik heb een paar keer een poging gedaan om een boek te schrijven, maar steeds gooide ik de teksten die ik had geschreven weg omdat ik het helemaal niets vond. Toch wil ik wel ooit een boek schrijven, maar waarover? Geen idee. Soms vliegen er wel ideeën door mijn hoofd, maar vergeet ze net zo hard en vergeet het dan ook om op te schrijven omdat ik meestal met iets anders bezig ben. Eigenlijk zou ik, net als veel schrijvers, altijd en overal een notitieboekje met pen bij me moeten hebben zodat ik alles wat in me opkomt kan opschrijven. Ja, ik ben daar nog heel ouderwets in; ik schrijf het liever op in een notitieboekje dan dat ik het typ in een programma op mijn smartphone of Chromebook. Ook al moet ik soms puzzelen om te begrijpen wat ik ook al weer heb opgeschreven, zo beroerd is mijn handschrift, maar dat heeft toch ook wel weer iets vind ik. Maar die droom om ooit een boek te schrijven gaat vast nog wel eens uitkomen. 

En hoe zit het met jou? Wil jij ook ooit schrijver worden of liever niet? Of ben je al een schrijver?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg