Boekvraag van de week: Welk boek moet verfilmd worden?


Ondanks dat ik niet zoveel heb met boekverfilmingen, omdat die meestal slecht zijn verfilmd, blijf ik hopen, misschien tegen beter weten in, dat er ooit een boek wel goed verfilmd zal worden. Die niet de helft van de belangrijke dingen uit het te verfilmen boek weglaat.
Als er één boek is die verdiend om verfilmd te worden, dan is het De laatste getuige van Frank Krake. Ik weet zeker dat als je er goede regiseurs en acteurs aan laat meewerken en waarbij de auteur ook inspraak mag hebben van begin tot eind, dan kan het een hele goede film worden. Uiteraard is het decor ook heel belangrijk, die moet ook kloppen, en ja, ik weet het, het kost heel veel geld, maar als het goed verfilmd wordt, dan is het zijn geld wel waard. Ik zou zeggen Paul Verhoeven, kom maar op. Of is Paul al met pensioen? Wat ik ook wel weer zou begrijpen vanwege zijn leeftijd, maar ik kan zo geen andere geschikte regiseur bedenken die het boek in zijn waarde zal laten. Daarnaast ben ik eerlijk gezegd ook niet meer zo goed op de hoofte van de nieuwe generaties regiseurs.

Welk boek zouden jullie graag verfilmd zien?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg