Boekvraag van de week: Lezen jullie wel eens een boek niet uit?


Het komt maar heel erg zelden voor dat ik een boek niet uitlees. Als ik een boek niet uitlees dan is dat meestal omdat ik er niet doorheen kom omdat het zo saai en droog is geschreven. Als ik me teveel erger eraan of dat ik steeds exuses verzin om dat boek maar niet verder te lezen en me teveel laat afleiden, dan stop ik met het boek en ga een ander boek lezen. Vaak moet manlief dat wel eerst zeggen, want hij kent mij en weet precies wanneer een boek mij ergert. Ik schijn dat toch onbewust te laten blijken met mijn gezichtsuitdrukkingen en gezucht en gemopper, dat hij roept dat ik een ander boek moet gaan lezen. Meestal luister ik dan ook naar hem omdat hij dan ook wel gelijk heeft. Waarom zou ik mijn tijd verspillen aan een boek dat me niet raakt, maar ergert? Daar is het leven te kort voor. ;)
Als het een boek is die ik mag recenseren, dan geef ik dat door aan de uitgever of auteur en tot nu toe kreeg ik altijd een positief antwoord als bijvoorbeeld dat het zonde van de tijd is om een boek dat je niet pakt te lezen, dat er talloze andere boeken zijn om te lezen en dat ik maar een ander boek moet gaan lezen.

Lezen jullie wel eens een boek niet uit?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg