Boekvraag van de week: Doe jij mee met leesclubs?


De eerste leesclub waar ik aan mee deed was met Scoop! leesclub op hebban.nl. Om een of andere reden deed ik nooit eerder mee, maar toen ik hoorde dat je het boek van Iris Houx kon lezen en erover kon praten en dat ze zelf ook zou gaan reageren, wilde ik wel mee doen. Het grappige was, was dat er er meerderen om die reden mee wilden doen, want we kenden haar van elders online en ze deelt vaak grappige berichten. En ik heb er geen spijt van gehad, want het bleek dat leesclubs heel erg leuk en gezellig kunnen zijn. Vanaf toen deed ik aan diverse leesclubs mee. Welke de laatste leesclub is waaraan ik mee deed weet ik niet meer, maar de eerste zal me altijd bij blijven.
De laatste paar jaar doe ik niet meer mee met leesclubs, omdat ik inmiddels zelf veel boeken mag lezen en recenseren voor diverse uitgevers en auteurs voor mijn boekenblog, dat ik er geen tijd meer voor heb, maar ik vond het meestal wel gezellig. De laatste leesclubs vond ik overigens wat minder, maar dat was omdat er te lange tijd tussen de vragen in zat waardoor je steeds weer moest nadenken waar het boek ook alweer precies over ging. Dat was wel jammer, maar zoals gezegd, over het algemeen vond ik het wel leuk en gezellig. Mocht ik in de toekomst meer tijd hebben of ik zie dat er een leesclub is van een boek die ik heb gelezen, dan doe ik misschien wel weer mee met een leesclub.

Doe jij mee met leesclubs?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg