Boekvraag van de week: Zou je een reis om de wereld willen maken per zeilboot?


In Het Noorden verloren van Nic Compton staan onder andere verhalen in over mensen die een reis om de wereld maken en maandenlang op zee zitten. De verhalen laten zien dat het niet altijd even leuk en makkelijk is om maandenlang op zee te zitten.
Persoonlijk lijkt het me heel erg leuk om samen met mijn man en onze je-weet-wel-kater een reis om de wereld te maken per zeilboot om zo de wereld vanaf het water te zien. Dat betekent dat we wel een paar jaar weg zijn uit Nederland, want uiteraard zullen we niet alleen varen, maar ook diverse plaatsen die we aandoen bekijken. Als een plaats ons bevalt, dan lijkt het me wel leuk om daar een paar dagen te blijven liggen en dan de omgeving te verkennen, culturen op te snuiven op een andere manier, bijvoorbeeld per bus, wandelen of fietsen. Ik weet dat het soms zwaar zal zijn en dat we bepaalde Nederlandse dingen, eten en gewoonten zullen gaan missen, maar we zullen er ook heel veel voor terug krijgen, ervaringen die je niet had willen missen. Ik weet zeker dat we als 'andere' mensen terug zullen komen in Nederland en ons misschien wel gaan storen aan bepaalde dingen en gewoonten omdat we hebben gezien dat het ook anders kan.

Zou jij een reis om de wereld willen maken met een zeilboot?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg