Boekvraag: Wat doe je met boeken die je uit hebt?


De meeste boeken mogen terug in de boekenkast, maar aangezien we niet in een kasteel wonen, dan gingen alleen de boeken weg die we echt niet goed vinden, maar we wonen niet in een kasteel en dus moet er op een gegeven moment toch beslist worden welke boeken in de boekenkasten mogen blijven en van wie we toch helaas uiteindelijk afscheid moeten nemen. Dat gebeurt soms ook met de boeken waarvan ik eerder in een recensie heb gezegd dat die mogen blijven, maar vanwege ruimtegebrek moeten ze dan toch uiteindelijk naar iemand anders. De boeken waarvan we zeggen dat die weg mogen die verkoop ik niet, want dat vind ik niet eerlijk naar de auteurs en de uitgevers toe, maar ik geef ze weg of ik laat ze zwerven. Dat voelt voor mij persoonlijk ook beter omdat niet iedereen geld heeft om boeken te kopen, dat maakt de stap voor om dan toch een boek te gaan lezen groter voor die mensen als ze een boek vinden en daarnaast geeft het mij een goed gevoel als ik weet dat er iemand anders is die de boeken mee neemt en er hopelijk ook van gaat genieten. Ergens is het wel jammer dat ik daardoor nooit weet wie de boeken die ik laat zwerven lezen, maar het voelt goed om te weten dat er hopelijk heel veel mensen gaan genieten van de boeken die ik laat zwerven en dat is ook wat waard.

Wat doe jij met de boeken die je uit hebt?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg