Boekvraag: Heb jij moeite met ouder worden?


Net als vorige week heb ik ook deze week een vraag over het boek van OMG Oude Met Glimlach van Esther Kollmann & Annette Wichmann waarin ze vertellen hoe je oud kan worden met een glimlach. Deze keer ben ik benieuwd of jullie moeite hebben met ouder worden.
Persoonlijk heb ik er over het algemeen geen moeite mee en accepteer ik het. Meer kan je ook niet doen, want ouder word je toch. Soms denk ik wel eens van dat ik oud wordt als ik iets hoor over vroeger, zoals bijvoorbeeld hoe het ging voor het computertijdperk of als ik een naam noem van iemand die vroeger beroemd was en dat de jongeren mij dom aan staan te staren van wie is dat? Dan weet ik dat ik oud wordt, maar ook dat hoort erbij. Ook merk ik dat ik bepaalde dingen niet meer kan zoals bijvoorbeeld een nachtje doorhalen. Vroeger geen problemen mee, maar tegenwoordig heb ik dan een paar dagen nodig om ervan bij te komen en doe dat dan ook maar niet meer zo heel erg vaak.
Wat uiterlijk betreft laat ik het ook komen zoals het komt, om rimpels, die gelukkig tot nu toe meevallen en die paar grijze haren maak ik mij niet druk. Dat laatste dat doen anderen wel voor mij. Een paar jaar geleden was ik bij de kapper om mijn haar weer even in model te laten knippen omdat ik de andere dag een begrafenis had. Zegt de kapster, een jonge dame van een jaar of 18, geschrokken dat ik grijze haren heb en dat die geverfd moeten worden, waarop ik antwoordde dat ik dat niet wilde, dat dat bij het ouder worden hoort. Ze begreep er niets van en wilde mijn haar verven. Ik heb haar tegen kunnen houden, maar dat was wel met moeite. In het verleden heb ik vaak genoeg mijn haar laten kleuren in diverse roodtinten, tegenwoordig wil ik dat niet meer. Ik ben blij met mijn donkerblonde haar met hier en daar een grijze haar.

Heb jij moeite met ouder worden?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg