Boekvraag: Heeft jouw leeftijd invloed op de boeken die je leest?



Toen ik kind was las ik veel kinderboeken die bij mijn leeftijd van toen pasten, vanaf ongeveer mijn pubertijd las ik voornamelijk diverse soorten romans en als ik een boek moest lezen voor school, las ik uit de lijst met boeken die ik moest lezen zoals bijvoorbeeld Anne Frank. Zo tussen mijn twintigste en dertigste las ik het liefst romans en biografieën en vanaf ongeveer mijn dertigste lees ik bijna alles op thrillers en horror na. Een jaar of zes geleden werd ik lid van Elly's Choice, nu Book Choice, en lees ik daardoor ook thrillers. Een genre dat ik sindsdien ook heel erg leuk vind om te lezen en nu lees ik dus eigenlijk alle genres. Mede dankzij Lees Magazine van bol.com, waar ik een recent van ben en uitgevers als UITGEVERIJ ASPEKT en UITGEVERIJ ELMAR, die mij soms boeken toesturen om te recenseren voor dit blog, lees ik soms ook boeken die mij of niet opgevallen zouden zijn in de boekwinkel of waar ik een dubbel gevoel over heb omdat ze mij persoonlijk raken zoals bijvoorbeeld De ongemakkelijke lessen van Mrs P. van Dominique Prins-König die ik mocht lezen voor UITGEVERIJ ELMAR. Achteraf ben ik dan altijd wel blij dat ik die boeken heb gelezen omdat ik er meestal wat aan heb.

Heeft jouw leeftijd invloed op de boeken die je leest?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg