Bibliotheek om boom



Onderstaande foto zag ik op Flickr. Op Pinterest las ik dat de boom met bibliotheek op onderstaande foto op een festival in Dorset staat. Nu ga ik er vanuit dat de boom met bibliotheek niet alleen tijdens het festival er staat, maar het hele jaar door. In ieder geval vind ik het een mooi idee en is weer eens wat anders dan een bank rondom een boom waar je lekker kan zitten. Hoe fijn zou dat zijn als je dat in meer parken kan vinden? Dat je een boek bij een boom kan uitkiezen en dan verderop op een bank onder een boom gaat zitten lezen? Vooral als het rustig is in het park lijkt me dat heerlijk. Dat je alleen de vogels hoort, af en toe mensen die met elkaar praten, een kinderstem, een hond die blaft en verder alleen maar stilte. Dat is dan toch een heerlijke plek om te lezen? Uiteraard moet het wel mooi weer zijn, dus niet regenachtig. Voor diegenen die bang zijn dat de boeken nat worden op natte dagen, ik ga ervan uit dat men de kasten dan op een of andere manier dicht maakt, maar wel zo dat je er nog bij kan, zodat de boeken niet nat worden. Het is misschien handig om aan de achterkant glazen wandpanelen te plaatsen en aan de voorkant glazen schuifdeurtjes. Dan zie je en de boom door de achterkant van de kastjes en je ziet door de glazen schuifdeurtjes welke boeken er staan en liggen. 


Garden Library

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg