Gelezen op Flow: Aandachtig lezen: hoe we de concentratie voor ons boek weer kunnen vinden



Veel mensen schijnen moeite te hebben met het concentreren op lezen als ze een boek willen lezen. Zelf heb ik er zelden last van. Als ik me niet kan concentreren tijdens het lezen, dan komt dat meestal omdat ik in mijn hoofd dan nog druk ben met andere dingen die moeten gebeuren of als me iets dwars zit. Meestal doe ik dan eerst datgene wat op mijn manier nog moet gebeuren of praat ik even met mijn man als me iets dwars zit zodat ik me weer kan concentreren op het lezen. Meestal ben ik dan ook geconcentreerd als ik eenmaal verder ga lezen en dan kan de wereld, bij wijze van spreken, vergaan, ik zal het dan niet merken. Laat hopen dat dat laatste nog heel lang duurt voor het zover is. ;) Op Flow kun je lezen hoe je je concentratie weer terug krijgt tijdens het lezen. Persoonlijk ben ik het eens met wat er over kinderen en beeldschermen staat geschreven en kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik niet met zoveel schermen ben opgegroeid.

Reacties

  1. Beste Ann,
    vandaag zag ik op Hebban dat je overweegt mijn boek HET NADEEL VAN DE TWIJFEL te gaan lezen. Onder de indruk van de zeer vele boeken die je leest ben ik benieuwd of jij mijn boek inderdaad nog gaat lezen en mogelijk recenseren. In het bijzonder zou ik willen weten of je door dit boek in een flow komt of dat je in het boek juist passages tegenkomt waardoor je je concentratie verliest.
    Groeten en veel leesplezier, Leon Goesman, auteur van HET NADEEL VAN DE TWIJFEL
    https://leongoesman.wordpress.com/ HET NADEEL VAN DE TWIJFEL is te leen in de openbare bibliotheek

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg