Gelezen op Flow: In Schotland kun je voor een week (of langer) je eigen boekwinkel runnen



Veel boekenwurmen dromen ervan om ooit een boekwinkel te runnen. Ook ik droom er wel eens van. Het lijkt me leuk om een boekwinkel in een ouderwetse woonkamerstijl te runnen. Dan heb ik het over mooie boekenkasten vol met boeken voor iedereen, een paar hoekjes waar je gezellig kan zitten om een boek in te kijken en in het midden een lange tafel met stoelen waar je koffie, thee, warme chocomelk (met slagroom uiteraard) en limonade kunt drinken. Op de tafel staat dan ook een schaal met koekjes, cakes of taart waar mensen van kunnen genieten. Uiteraard dient men wel op te passen dat de boeken niet vies worden, anders moeten ze die kopen. Ik zou geregeld een auteur langs laten komen om te laten praten over zijn of haar boek en schrijfcoaches vragen om een boekschrijfcursus te geven aan aankomende schrijvers.  Ach, ik zit weer even te dromen. Voor de boekenwurmen die graag een week of langer ergens anders willen wonen en ook nog eens boekwinkel willen runnen, dat kan in Schotland. Op de website van Flow kun je lezen waar je precies een boekwinkel kunt runnen en hoe je jouw tijd kunt reserveren. Let op, het kan drie jaar duren voor je pas aan de beurt bent, want er zijn veel mensen die een week een boekwinkel willen runnen. Maar als je eenmaal gereserveerd hebt, heb je ook iets moois om naar uit te kijken. ;) 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg