Doorgaan naar hoofdcontent

Boek van de Week

Frankrijk In 50 Fragmenten - Caspar Visser 't Hooft

Van uitgeverij VanDorp Uitgevers mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Al meer dan 25 jaar woont Caspar Visser 't Hooft in Frankrijk, waar hij meerdere malen is verhuisd, van noord naar zuid, van oost naar west. Hij kent het land als weinig anderen. Hij weet wat de Fransen verbindt. Maar hij heeft ook gemerkt dat het land gevarieerder is dan je geneigd bent te denken na een paar zomervakanties in het zuiden of zo nu en dan een weekendje Parijs.

In 50 fragmenten geeft hij iets van deze verscheidenheid weer. Nu eens een grappige situatie in een restaurant, een sportschool of tijdens een groepsreis in de bergen. Dan de beschrijving van een verlaten streek, een oude ruïne, of een afgedankte kolenmijn. Of wat gedachten over Franse kunst, literatuur of politiek...

Deze prachtige bundel wordt ingeluid met een voorwoord van Nelleke Noordervliet, succesvol schrijfster en onder andere winnaar van de Multatuliprijs.

Bron: bol.c…

Reading Challenge gehaald

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Anneke has completed her goal of reading 20 books in 2015!
hide


Yes, ik heb mijn aantal-boeken-die-ik-dit-jaar-wilde-lezen gehaald! Ben daar heel erg blij mee. Sommige boeken waren niet door te komen zoals Het Duitse meisje van Chris Bohjalian en De Verenigde Staten van McSweeney's, andere boeken zoals De Vergeten Tuin van Kate Morton en Ik was Alice van Melanie Benjamin, kon ik met moeite neerleggen en bleef ik steeds aan denken als ik die had weggelegd.
Maar de meeste boeken die ik heb gelezen waren erg leuk en daarom plaats ik hier dan ook in willekeurige volgorde mijn top 10 van boeken die ik dit jaar heb gelezen en zeker aan iedereen kan aanraden.


  1. Norton Reist de Wereld Rond van Peter Gethers
  2. Ik was Alice van Melanie Benjamin
  3. De Vergeten Tuin van Kate Morton
  4. O,o, Olivia van Gillian King
  5. Wie Verstaat er Kips van Youp van het Hek
  6. Het Reizen Vereist Sterkte Zenuwen van Bob den Uyl
  7. 365 Dagen Onderweg van Floortje Dessing
  8. Sterren Boven Cornwall van Liz Fenwick
  9. Het Nieuwe Land van Eva Vriend
  10. De Zonderlinge Avonturen van het Geniale Bommenmeisje van Jonas Jonasson
Volgend jaar wil ik proberen om minstens 50 boeken te lezen.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Quote van de Week

Het Lot Van Althilt - Arne Hempenius

Van Uitgeverij EigenZinnig mocht ik dit boek lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
In het jaar 778 wordt het Friese meisje Althilt, dochter van een clanleider, tegen haar zin uitgehuwelijkt aan een haar onbekende man in de Deense handelsplaats Hedeby. Ze raakt verstrikt in een samenzwering, waarvan ze de oorsprong noch de uitkomst kent. Vast staat dat haar leven op het spel staat. In de rauwe mannenwereld, waarin ze zich staande moet houden, reist ze naar verschillende plaatsen in de noordelijke handelsgebieden en ontrafelt beetje bij beetje de aard van het complot.

Door hun handelsgeest en zeemanskunst beheersten de Friezen in de vroege middeleeuwen de huidige Noordzee. Talloze producten, pelzen, Fries laken, graan, bontgekleurde glazen kralen, wapens, granieten maalstenen en veel meer, werden via Hedeby en Dorestad verspreid in alle windrichtingen. Frisia - ofschoon in 778 deel uitmakend van het Frankische rijk - strekte zich uit langs …

Quote van de Week