Kerstgedachten Van Een Vampier - Jody Hens


Van Jody Hens mocht ik haar boek recenseren. Ik wil haar daar hartelijk voor danken.
Het e-book is nog niet te koop, dat is vanaf 31 oktober 2022.

Waar gaat het boek over? 
Kerstgedachten van een vampier geeft de wereldberoemde vertelling van Scrooge een spooky twist en mix vampieren met kerst.

Een grafelijke vampier krijgt drie bezoekers over de vloer.
Wie zijn die drie bezoekers?
Wat willen ze van haar?
Zullen ze hun doel bereiken?

Bron: amazon.nl.

Jaar van verschijnen:
2022

Druk:
Eerste druk

Bindwijze:
E-book

Aantal pagina's:
27

Genre:
Literatuur & fictie

Verfilmd?
Voor zover bekend is dit boek (nog) niet verfilmd, maar het boek leent zich er goed voor om verfilmd te worden.

Prijs:
€ 3,-

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de mooie cover van Kerstgedachten van een vampier van Jody Hens wil je weten wie de vrouw op de cover is en wat haar verhaal is. Het is jammer dat de naam van de auteur op de jurk van de vrouw op de cover valt. Mooier was het geweest als de naam in een kleiner font en dan onderaan op de voetstukken van de pilaren had gestaan.
Kerstgedachten van een vampier van Jody Hens gaat over een vampier die wil rusten, omdat ze zich niet zo lekker voelt. Helaas voor haar denken daar een aantal bezoekers die ze krijgt anders over. Ze komen met een speciale reden haar nachtrust verstoren. De vragen zijn wie ze zijn, wat ze willen van haar en of ze hun doelen zullen halen.
Kerstgedachten van een vampier van Jody Hens begint goed. Je wilt weten wat ze in het vuur zag en wat er in haar kasteel gebeurt. Helaas krijg je al snel door dat het geen origineel verhaal is, maar dat het verhaal gebaseerd is op een wereldberoemde vertelling, maar dan met een vampier in de hoofdrol, wat dan wel weer origineel is. Doordat het geen origineel verhaal is, maar gebaseerd is op de vertelling, kent het verhaal helaas geen verrassende wendingen en een verrassende plot. Het is een voorspelbaar verhaal met een voorspelbare plot geworden. De boodschap van het verhaal blijft daardoor ook hetzelfde. Dat is jammer. Het was leuker geweest als de auteur een origineel verhaal had bedacht over een vampier met kerstgedachten, iets wat nog niet eerder is geschreven of gebaseerd op een niet of nauwelijks bekend verhaal en een plot die je totaal niet zou verwachten bij een kerstverhaal. Toch zullen er genoeg mensen blij zijn met deze versie van de wereldberoemde vertelling en zullen er vast mensen zijn die deze e-book toevoegen aan de verzameling, die er vast zal zijn, versies van de wereldberoemde vertelling.
De auteur heeft zich in ieder geval heel goed ingeleefd in de vampier. De gevoelens van de vampier heeft ze goed weten uit te beelden, waardoor je haar gevoelens, zoals kou, voelt. Voor veel mensen zullen de bijverschijnselen van migraine helaas bekend voor komen, omdat ze het zelf ook vaak of soms hebben. Je krijgt een vermoeden dat de auteur daar helaas bekend mee is. Ook heeft de auteur zich goed ingeleefd in de tijd en de plaats van het verhaal. Door de beeldende schrijfwijze van de auteur heb je het gevoel dat je erbij bent, dat je het verhaal vanaf de zijlijn meemaakt.
Kortom; Kerstgedachten van een vampier van Jody Hens is helaas geen origineel verhaal, al is het wel origineel dat er een vampier in dit verhaal de hoofdrol speelt, maar het was leuker geweest als het een geheel origineel kerstverhaal was geweest met de kerstgedachten van de vampier. De titel vraagt gewoon om een superorigineel verhaal.


Je kan het boek reserveren op amazon.nl.


Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Helaas voldeed het boek niet aan mijn verwachtingen, ik had er veel meer van verwacht.

Wat vind je van de cover? 
Het is een mooie cover die bij het boek past. Het is alleen jammer dat de naam van de auteur op de jurk van de vrouw op de cover valt. Het was, zoals eerder gezegd, mooier geweest als de naam in een iets kleiner font op de voetstukken van de pilaren had gestaan.

Wat vind je van de titel van het boek? 
De titel is heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het boek is op een beeldende en vlotte manier geschreven waardoor het boek vlot wegleest.

Hoe origineel is het verhaal?
Helaas is het verhaal helemaal niet origineel, het enige originele aan het verhaal is, is dat er een vampier de hoofdrol speelt.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Het verhaal is goed opgebouwd.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat direct in het verhaal.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Ja, het boek weet je aandacht vast te houden.

Heeft het plot je verrast?
Nee, het plot heeft me helaas niet verrast.

Is het verhaal geloofwaardig?
Ja, het verhaal is van begin tot eind geloofwaardig.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
De karakters zijn stuk voor stuk geloofwaardig.

Zie je de personen groeien?
Het duurt even, maar uiteindelijk zie je de hoofdpersoon groeien.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Ik heb geen favoriet persoon in dit boek.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Aan het eind had ik aan niemand meer een hekel.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Nee, dat zou ik niet kunnen.

Zou je in de tijd dat het boek zich afspeelt kunnen leven?
Ja, dat zou ik wel kunnen.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, de auteur heeft me weten te raken. Het besef van de hoofdpersoon heeft me geraakt, net zoals de reacties van veel personen mij heeft geraakt. Meer kan ik niet zeggen, want dan zou ik teveel verraden.

Mooie quote in het boek: 
Ik mag dan ondood zijn, de kou jaagt zelfs dwars door mijn botten heen. 

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan iedereen het boek aanraden, maar puur en alleen omdat het origineel is dat er een vampier in deze vertelling de hoofdrol speelt.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor kinderen vanaf elf jaar.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
3 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, dat ga ik niet.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, die kan ik niet weggeven.

Houdt het boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, dat ik zeker.

Website van de auteur:
Bloedinkt & Schaduwboeken Facebook


Je kan het boek reserveren op amazon.nl.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg