Ik Ben Wat Jij Zult Zijn - Jody Hens


Van Jody Hens mocht ik haar boek recenseren. Ik wil haar daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
"Dit is echt de laatste keer." Om het trillen van mijn handen te maskeren, grijp ik de rand van de wasbak nog steviger vast. "Vind maar iemand anders om jullie vuile werk te doen."
"Waarom?" echoot een stem, of hoor ik hem alleen in mijn hoofd? "Je doet het juist zo goed, maar goed als je het zeker weet, op een voorwaarde." Even laat de stem een stilte vallen.
"Ik heb dit nooit gewild, deze verdoemde eeuwigheid, noch die vervloekte taak." Woedend knijp ik mijn vuisten samen, de herinnering aan hoe het allemaal begon, het maakt me nog steeds woest.
"Soms moeten we het kwade verrichten om het goede resultaat te krijgen, helaas vergeten de mensen dat vaak en herinneren ze zich alleen het kwade." In de stilte klinkt het of er nog meer echo in de stem zit.
"Ach, loop naar de hel!" de walging voor hem, voor mijn taak, voor alles klinkt duidelijk door in mijn stem.
Met een valsheid die alles doordrenkt echoot het. "Waar denk je dat ik vandaan kom, lief kind?!"
"Hoe verdorven moet je zijn om mij zo te laten lijden!"
Een sarcastisch antwoord volgt: "Wat aardig van je, bedankt voor het compliment."
Ik voel hoe de zenuwen over wat er komen gaat door mijn lichaam gieren.
Dan zegt de stem: "Ik geef je vier dagen, als het je lukt voor klokslag negen uur op dag vier, mag je stoppen."

In de stilte van de nacht echoën de klokslagen door de verlaten straten. Onopgemerkt, als de schaduwen, sluip ik door de slapende stad. Blindelings vind ik mijn weg naar het eerste adres.
"Vier dagen, tijd zat. Ik heb dit al zo vaak gedaan."
Hoe kon ik weten dat deze keer zo anders zou worden?!

Bron: bol.com.

Jaar van verschijnen:
2022

Druk:
Eerste druk

EAN:
1230005818884

Bindwijze:
E-book

Aantal pagina's:
41

Genre:
Thrillers

Verfilmd?
Voor zover bekend is het boek (nog) niet verfilmd, maar het boek zou verfilmd kunnen worden als het wat meer uitgewerkt wordt.

Prijs:
€ 3,-

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de cover van Ik ben wat jij zult zijn van Jody Hens is het jammer dat de titel van het boek niet onder de rozenknop is geplaatst, dat had makkelijk gekund en dan was het een schitterende cover geweest. De vrouw met de roos is namelijk heel erg goed gekozen, maar doordat de titel op haar hoofd staat, verpest dat de cover en dat is jammer. De titel is een intrigerende, maar ook angstaanjagende titel. Je wordt nieuwsgierig naar het verhaal, wilt weten wat iemand is wat jij later zult zijn. Stiekem hoop je dat het iets goeds is, maar je vreest ondertussen ook voor het ergste.
In Ik ben wat jij zult zijn van Jody Hens moet de hoofdpersoon vier avonden achter elkaar een opdracht uitvoeren, maar eigenlijk heeft de hoofdpersoon daar helemaal geen zin meer in. Bij de laatste persoon gaat het mis en dat is niet zonder reden. De vraag is dan ook of het de hoofdpersoon lukt om haar taak te vervolmaken en wat er zou gebeuren als het de hoofdpersoon niet lukt om de taak te vervolmaken. Een andere vraag is wat er op de uitnodiging staat wat diverse personen hebben gekregen, of het een feest is of iets anders.
Ik ben wat jij zult zijn van Jody Hens is een spannend verhaal. Je zit er meteen in en wilt alleen maar verder lezen. Je wilt weten wat de opdracht is, waarom bepaalde personen zijn uitgekozen, wat voor uitnodiging ze precies hebben gekregen en hoe het verhaal afloopt. De auteur heeft de spanning goed weten op te bouwen. Pas op het laatst wordt het duidelijk hoe het echt zit, tot die tijd zit je in spanning. Soms is het verhaal echt angstaanjagend, zoals bijvoorbeeld als de hoofdpersoon wakker wordt en twee witte, vlijmscherpe hoektanden ziet. Het verhaal is dan ook, zoals gewend van de auteur, beeldend geschreven. Je hebt tijdens het lezen het gevoel dat je het verhaal zelf meemaakt.
Wat ergens wel jammer is, is dat de personages niet uitgediept zijn, dat je verder niets te weten komt over ze. Dat had het verhaal completer gemaakt, als je wat meer had geweten over de achtergrond van diverse personages. Ook is het jammer dat het niet altijd meteen even duidelijk is wie op dat moment aan het woord is, dat het soms even duurt voor je het door hebt. Buiten dat is het wel mooi dat de hoofdpersoon menselijke trekjes heeft, over gevoelens blijkt te beschikken. Dat zie je namelijk niet vaak bij vampiers. Dat maakt het verhaal dan ook bijzonder. 
Het is beter om het verhaal niet te lezen vlak voor het slapen gaan, tenzij je zin hebt in nachtmerries, maar anders kan je het boek beter overdag of vroeg in de avond lezen. Sowieso kan het zijn dat er lezers zullen zijn die hun hele huis zullen nalopen vlak voordat ze gaan slapen, om zeker te weten dat er echt geen ongenode gasten in huis zijn en de ramen en deuren echt dicht zijn. 
Kortom, Ik ben wat jij zult zijn van Jody Hens is een superspannend verhaal dat je beter niet voor het slapen gaan kan lezen. Mocht je nog een reading challenge te halen hebben, dan is dit boek daar uitermate geschikt voor, je hebt het boek in ongeveer een uur uit.




Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Niet helemaal, ik had er iets meer van verwacht, ondanks dat ik ook wel heb genoten van het boek.

Wat vind je van de cover? 
De vrouw op de cover is heel erg goed gekozen, het is alleen jammer dat de titel op haar hoofd staat. De titel had beter onder de rozenknop geplaatst kunnen worden, dan was het een schitterende cover.

Wat vind je van de titel van het boek? 
De titel is heel erg goed gekozen. Het is een intrigerende, maar ook angstaanjagende titel.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het boek is op een vlotte, vertellende en beeldende manier geschreven, waardoor het boek vlot wegleest.

Hoe origineel is het verhaal?
Het verhaal is heel erg origineel.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Het verhaal is goed opgebouwd. Het verhaal is op een chronologische manier geschreven.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat direct in het verhaal.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Ja, het boek weet je aandacht vast te houden. Als je er eenmaal in bent begonnen, kan je niet meer stoppen met lezen, omdat je het een en ander wilt weten.

Heeft het plot je verrast?
Ja, het plot heeft mij verrast, die zag ik niet aankomen.

Is het verhaal geloofwaardig?
Het verhaal is van begin tot eind geloofwaardig.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
De karakters zijn stuk voor stuk geloofwaardig.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Ik heb geen favoriet persoon in dit boek.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Ik heb aan niemand een hekel in dit boek.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Ik ben er nog niet over uit of ik bevriend zou kunnen zijn met de hoofdpersoon. 

Heeft de auteur je kunnen raken?
Raken is een groot woord, ik heb genoten van het boek.

Mooie quote in het boek: 
Glibberend als een slang glijd ik door de donkere gangen.

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan iedereen het boek aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor eenieder die van spannende thrillers houdt.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
3 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, ik denk het niet.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, die kan ik niet weggeven.

Houdt het boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, dat ga ik zeker.

Website van de auteur:
Ik ben wat jij zult zijn Facebookpagina


Het boek is onder andere te koop bij bol.com.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg