Boekvraag van de week: Wie is jouw hartendief op pootjes?



Vanaf deze week ga ik elke maandag een nieuwe 'boekvraag van de week' stellen. Zoals de titel al aangeeft; de vraag heeft alles met boeken te maken. Het kan een vraag zijn die ik in een boek heb gelezen of, zoals in dit geval, over de titel van het boek, of een andere soort boekenvraag. Ik hoop dat jullie daar aan mee willen doen en wie weet ontstaat er af en toe ook een mooie discussie als de vraag daarom vraagt.

Ik heb de afgelopen dagen Hartendief op pootjes van Melinda Metz gelezen en dat bracht me op de eerste 'boekvraag van de week'. Jullie kunnen mijn recensie hier lezen. Nu is mijn vraag wat voor soort dier is jullie hartendief op pootjes en hoe heet hij of zij? Of heb je meerdere hartendiefjes op pootjes? Zo ja, wat zijn dat voor dieren en hoe heten ze?

Mijn, of beter gezegd onze, want hij is ook van mijn man ;) , is een je-weet-wel-kater, heet Diesel Polo en is inmiddels 10 1/2 lentes. Hij is grijs gestreept met een wit befje en witte sokjes aan. Hij is een ontzettende hartendief, maar laat zich niet graag aan anderen zien, want zodra de deurbel gaat, is hij boven en laat zich op zijn vroegst een uur nadat de visite is vertrokken pas weer zien. Hij doet nog net geen moord voor kattensnoepjes, maar dat scheelt niet veel en is niet gek op blikvoer. Als je hem dat geeft, dan kijkt hij je aan of hij wil zeggen of je niets beters voor hem hebt. Hij heeft gewoon simpelweg het liefste brokjes en dan wel van het merk Prins, want hij blijft natuurlijk in zijn ogen een Koninklijke Hoogheid. Tja...
Op mijn Instagram-account kunnen jullie hem op een foto zien. Daar kan je overigens meer foto's met hem vinden.

Nu ben ik benieuwd naar jullie hartendiefjes.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg